گیلان - رشت - بلوار معلم - علی آباد - نبش خیابان بهادر - ساختمان تکتم - واحد 6
  • تلفن تماس 01333524287

نظافت و چربی زدایی پارکینگ

۲.۸/۵ - (۵ امتیاز)

اهمیت نظافت پارکینگ و مشاعات

ورودی خانه فضای ارتباطی با دنیای بیرون از خانه است ،  پس بهتره به نظافت پارکینگ و مشاعات و راه پله اهمیت دهیم ،  آیا میدانستید نظافت و تمیزی پارکینگ و راه پله ها و محیط های مشاع نیاز به نظافت هفتگی دارد ؟
میکروب های موجود در ریز گرد های هوا و کفش عابرین سطوح میکروب گیر و … از عوامل بیماری زا در محیط ساختمان می باشد ، بهترین روش مقابله با این امر نظافت مشاعات به صورت هفتگی می باشد . یکی از دغدغه های مدیران ساختمان ها نیز نظافت اصولی و مطمئن و دوره ای مشاعات ساختمان می باشد . مشاعات : راه پله ها ، نرده ها ، آسانسور ،  پارکینگ و حیاط و پنجره های پاگرد ها درب ورودی و نمای ساختمان و پشت بام را شامل می شود .

نظافت پارکینگ چگونه است ؟

با توجه به تعداد طبقات و واحدهای موجود در یک مجتمع میتوان تعیین کرد ، نظافت دوره ای هفتگی یا ماهانه باید باشد ، طبیعتا آپارتمان هایی با تعداد طبقات بیشتر نیاز به نظافت دوره ای با فواصل زمانی کوتاه تر را دارند ، به دلیل اینکه استفاده از پارکینگ و مشاعات همگانی و روزانه است ، بنابراین با سپردن کار نظافت به شرکت نظافتی و خدماتی  حرفه ای و کار بلد ، نظافت اصولی و درست که با استفاده از مواد و وسایل شوینده و ضد عفونی کننده مناسب میتوان رضایت همه ساکنین مجتمع را بدست آورد.

نظافت راه پله ها و آسانسور زمان بر است و نیاز به دقت زیادی دارد تا آسیبی به آنها نرسد و سالم و تمیز بمانند ، سالم ماندن سنگ ها و دیوار ها خود باعث مرتبی و تمیزی بیشتر مشاعات است. همچنین نظافت پارکینگ به دلیل وجود ماشین ها و روغن ریزی ماشین اغلب به محیطی کثیف و آلوده تبدیل میشود ، و لکه به جا مانده از روغن ماشین منظره ناخوشایندی را به وجود می آورد و اگر هر چه زودتر تمیز نشود ، ثابت باقی میمونه و باید به درستی پاکسازی شود لکه روغن جزو لکه های پر زحمتی است ، که خیلی دیر پاک میشه اگر میخواهید پارکینگ و حیاط شما مثل روز اول تمیز و سفید بشه مراحل مختلفی داره که کار گروه خدمات نظافتی به شما در این زمینه کمک زیادی میتواند کند .

 

 

 

پاک کردن لکه روغن ماشین از روی زمین

۱. آب و صابون

اگر با یک لکه روغن تازه روبرو هستید، بلافاصله آن را با مخلوط آب و صابون امولسیون (به شکل ذرات ریز و پایدار در آوردن) کنید. این کار باعث می‌شود روغن ماشین در آسفالت نفوذ نکند و روی آن خشک نشود.

صابون، قطرات کوچک روغن را محاصره می‌کند و به آن اجازه نمی‌دهد که به جامد تبدیل شود. این کار روغن را به طور کامل پاک نخواهد کرد، اما روند پاک کردن لکه روغن را بسیار راحت‌ تر خواهد کرد.

۲. جوش شیرین

جوش شیرین برای جذب کردن روغن اضافه مناسب است. پودر جوش شیرین را روی لکه روغن بریزید و با یک برس سفت روی آن بکشید. اجازه دهید جوش شیرین حدود ۳۰ دقیقه روی روغن بماند و سپس آبکشی کنید. دقت داشته باشید که این کار تنها برای لکه روغن تازه مناسب است.

۳ . نوشابه

نوشابه فقط برای رفع تشنگی شما نیست! نوشابه واقعا می‌تواند لکه روغن ماشین را از روی زمین پاک کند. ابتدا به روش‌های قبلی، روغن اضافه را تمیز کنید و بعد سطح لکه را کاملا با نوشابه بپوشانید و اجازه دهید یک شب به همان صورت بماند. در نهایت لکه را با یک پارچه تمیز کنید.

اگرچه این روش بهترین روش پاک کردن لکه روغن ماشین از روی زمین نیست، اما بسیار به صرفه و ساده است. بنابراین چراکه نه؟ آن را امتحان کنید و اگر نتیجه نگرفتید، به سراغ روش‌های بعدی بروید.

 

۴. بخارشور

گرمای بخارشور، می‌تواند روغن را به مایع تبدیل کنید و همزمان فشار حاصل از آن می‌تواند لکه را از روی زمین پاک کند. از این رو، بخارشور یکی از موثرترین راه‌های از بین بردن لکه روغن از روی زمین است.

۵. تری سدیم فسفات

این ماده می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین هنگام استفاده از آن احتیاط کنید. ابتدا با استفاده از تری سدیم فسفات و آب، یک خمیر درست کنید و بعد این خمیر را با یک فرچه، روی لکه روغن بمالید. بگذارید خمیر به مدت ۳۰ دقیقه روی لکه بماند تا روغن را جذب کند. در نهایت با آب زمین را آبکشی کنید.

۶. پودر لباسشویی

پودر لباسشویی را روی لکه روغن بریزید و با آب و فرچه به خوبی روی آن بکشید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه لکه در مایع شوینده خیس بخورد و سپس آبکشی کنید.

۷. جوهر نمک

جوهر نمک یا موریاتیک اسید، باید آخرین گزینه‌ی شما باشد، چرا که این ماده به پوست و چشم آسیب می‌رساند، از اینرو هنگام استفاده از عینک و دستکش محافظ استفاده کنید. یک محلول ملایم از آن تهیه کنید و اجازه دهید به مدت یک دقیقه روی لکه بماند. سپس با فشار لکه را بشوئید.

 

شرکت خدماتی همیار نیروی کاسپین با سال ها تجربه و با داشتن نیروهای کاردان و مجرب در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

تماس با ما:

 

۰۱۳-۳۳۵۲۴۲۸۷

۰۹۹۱۸۶۶۰۷۰۱

۰۹۹۱۸۶۶۰۷۰۲

۰۹۹۱۸۶۶۰۷۰۳

آدرس : رشت ، خیابان معلم ، علی آباد ، نبش کوچه بهادر ، ساختمان تکتم ، طبقه سوم.

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰