گیلان - رشت - بلوار معلم - علی آباد - نبش خیابان بهادر - ساختمان تکتم - واحد 6
  • تلفن تماس 01333524287

نکات و قوانین مربوط به نظافت راه پله و ساختمان

تعرفه نظافتی در رشت
۵/۵ - (۱ امتیاز)

نکات و قوانین مربوط به نظافت راه پله و ساختمان

نظافت راه­ پله، پارکینگ و مشاعات ساختمان از جمله مواردی است که ممکن است خیلی اوقات نادیده گرفته شود.

اهمیت نظافت این بخش‌ها زمانی بیشتر مشخص می­‌شود که بدانید،

راه ‌پله و پارکینگ جز اولین مکان‌هایی است که فرد در هنگام ورود با آن روبه رو خواهد شد.

بنابراین، درصورتی‌که بهداشت این محل‌ها جدی نگرفته نشود علاوه بر کثیفی محیط، چهره‌ای زشت و ناپسند به مجتمع شما می‌دهد.

اصولاً نظافت راه پله، پارکینگ و مشاعات آپارتمان­‌ها و مجمتع­‌ها طبق برنامه نظافتی مشخصی انجام می‌­شود،

اما بهترین راه استفاده از نظافتچی­‌های شرکت‌­های خدمات نظافتی است تا جای هیچ نگرانی برای تمیزی این بخش‌­ها نباشد.

شرکت خدماتی و نظافتی همیار نیرو به عنوان مرکز تخصصی خدمات نظافتی، با داشتن  نیروهای نظافتی مجرب و کاربلد در شهر رشت آماده ارائه خدمات است.

نظافتچی خانم در رشت

نظافت مشاعات را رعایت کنیم

از کودکی در گوش‌مان خوانده‌اند که «تمیز باش تا پیش همه عزیز باشی». این یک واقعیت است؛ یک قانون نانوشته.

برای اینکه نزد دیگران عزیز باشیم و پذیرفته شویم باید نظافت را در هر شکل و شمایلی که متصور است، رعایت کنیم.

نظافت قسمت‌های اشتراکی ساختمان یکی از موارد مصرف شارژ ساختمان است.

مدیر ساختمان بخشی از شارژ ماهیانه را با توافق همهٔ اهالی به نظافت هفتگی یا ماهانهٔ پارکینگ، راهروها و حیاط ساختمان اختصاص می‌دهد.

با این حال، همهٔ اهالی ساختمان ملزم به رعایت نظافت در این فضاها هستند.

انداختن ته‌سیگار، دستمال کاغذی، کاغذ بسته‌بندی خوراکی و… در مشاعات، از جمله مواردی است که به زیرپاگذاشتن حقوق سایر اهالی ساختمان و بروز اختلاف می‌انجامد. مدیر ساختمان در این موارد باید به فرد خاطی تذکر بدهد.

ورودی منزل را تمیز نگه داریم

فاصلهٔ بین هر دوره نظافت ساختمان در جلسات هیئت‌مدیره با رأی اکثریت مشخص می‌شود که معمولا ماهی یکبار تا ماهی دوبار است.

در این مدت، قسمت ورودیِ واحدهای مسکونی به‌دلیل تردد بیشتر نسبت به سایر مشاعات، زودتر کثیف می‌شود.

بنابراین ساکنان واحدها باید نسبت به پاکیزگی و رعایت نظافت ورودی واحدشان اقدام کنند.

آلوده‌بودن ورودی واحدها سیمای ظاهری ساختمان را دستخوش تغییراتی ناخوشایند می‌کند که به بروز اختلاف میان اهالی منجر می‌شود.

این موضوع به‌ویژه در ساختمان‌هایی که در هر طبقه بیش از ۲ واحد مستقر هستند، بسیار اهمیت دارد.

زباله‌ها را به‌دقت بسته‌بندی کنیم

کشیده‌شدن رد زباله‌ها در راهرو و پارکینگ، یکی از موضوعات رایجِ موردبحثِ اهالی ساختمان است.

برخی از شهروندان زباله‌ها به‌خصوص زباله‌های به‌اصطلاح آبدار را به‌خوبی بسته‌بندی نمی‌کنند.

به همین دلیل، هنگام خروج از واحد مسکونی‌شان، شیرابهٔ زباله کف آسانسور، راهرو و پارکینگ کشیده می‌شود.

در این صورت فرد خاطی باید مسیر تردد را تمیز کند. اما گاهی دیده می‌شود که ردِ زباله‌ها تا تاریخ بعدی نظافت ساختمان روی زمین باقی می‌ماند که این موجب نارضایتی  سایر اهالی می‌شود.

مدیر ساختمان برای پیشگیری از بروز این قبیل مشکلات می‌تواند کیسه‌های مخصوص زباله را از مبلغ شارژ دریافتی خریداری و در همهٔ‌ واحدها توزیع کند.

زباله‌ها را در زمان مقرر از واحد خارج کنیم

همه می‌دانند که مأموران خدمات شهری از ساعت ۲۱ تا ۲۳ برای جمع‌آوری زباله به کوچه و خیابان‌های شهر مراجعه می‌کنند.

بنابراین چند دقیقه پیش از ساعت ۲۱ بهترین زمان برای بیرون‌گذاشتن زباله‌هاست.

متأسفانه در بسیاری از موارد دیده می‌شود که برخی از اهالی، زباله‌ها را در طول روز پشت در ورودی ساختمان یا حتی گوشهٔ حیاط و پارکینگ می‌گذارند تا شب به مأمور خدمات شهری تحویل دهند.

در این صورت، شیرابهٔ زباله‌ها راه می‌افتد و بو و چهرهٔ ناخوشایندی هم به محیط می‌دهد.

برخی نیز پس از ساعت مراجعهٔ مأموران خدمات شهری، زباله‌ها را بیرون از منزل می‌گذارند که به‌لطف گربه‌ها، صبح روز بعد سیمای اسفناکی ایجاد خواهد شد.

بهتر است در همهٔ این موارد، ساکنان واحدها به‌صورت انفرادی با شخص خاطی برخورد نکنند و فقط موضوع را به مدیر اطلاع بدهند.

روغن‌ریزی خودرو را برطرف کنیم

پارکینگ بخشی از مشاعات است که نظافت آن از جمله موارد مصرفی شارژ ماهانه به شمار می‌رود؛

اما مانند سایر مشاعات همه موظف به رعایت بهداشت در آن هستند. یکی از مواردی که نظافت پارکینگ را تهدید می‌کند، روغن‌ریزی وسایل نقلیه است.

اگر خودرو یا موتورسیکلتِ هر یک از اهالی روغن‌ریزی داشته باشد، او موظف است علاوه بر رفع مشکل در کوتاه‌مدت، پارکینگ را هم تمیز کند.

در چنین مواردی، مدیر ساختمان پس از ارائهٔ اخطار و در صورت تکرار موضوع، می‌تواند هزینهٔ یک دوره نظافت کامل پارکینگ را از فرد خاطی اخذ تا نسبت به رفع آن اقدام کند.

نکات طلایی

  • همهٔ تذکرهای مبنی بر رعایت بهداشت باید از سوی مدیر ساختمان و به‌صورت کاملا دوستانه به شخص خاطی منتقل شود.
  • در صورت تکرار رعایت‌نکردن موارد بهداشتی، مدیر می‌تواند با جلب‌نظر موافق سایر اهالی مجتمع از شخص خاطی شکایت کند.
  • مدیر می‌تواند اطلاعیهٔ همهٔ موارد بهداشتی را روی دیوارهای ورودی ساختمان بچسباند تا همه نسبت به رعایت آن آگاه شوند.
  • اهالی ساختمان در صورت مشاهدهٔ مواردی که به نادیده‌گرفتن نظافت منجر می‌شود، مانند خارج‌کردن بی‌موقع زباله‌ها، رهاکردن کفش‌ها در پادری و… نمی‌توانند به‌صورت خودسرانه با شخص خاطی برخورد کنند و باید مراتب را به مدیر ساختمان ارجاع دهند.

 در صورت نیاز به کارگر برای نظافت راه پله ، همیار نیرو بهترین نیروهای نظافت منزل که پس از چند مرحله گزینش شده اند و

مورد تایید هستند در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما می‌فرستد.

ثبت سفارش در همیار نیرو :

شماره تماس :

۰۱۳-۳۳۵۲۴۲۸۷

۰۹۹۱۸۶۶۰۷۰۱

۰۹۹۱۸۶۶۰۷۰۲

۰۹۹۱۸۶۶۰۷۰۳

آدرس : رشت ، خیابان معلم ، علی آباد ، نبش کوچه بهادر ، ساختمان تکتم ، طبقه سوم

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰