گیلان - رشت - بلوار معلم - علی آباد - نبش خیابان بهادر - ساختمان تکتم - واحد 6
  • تلفن تماس 01333524287

نحوه پاک کردن وسایل چوبی در منزل

۳/۵ - (۵ امتیاز)

نحوه تمیز کردن وسایل چوبی

به علت مقاومت و دوام وسایل چوبی خانه و گرما بخشیدن به دکوراسیون داخلی همیشه طرفدارهای زیادی داشته است. چنانچه شما هم یکی از طرفداران وسایل چوبی خانه هستید و می خواهید به طور مداوم آن ها را تمیز و شفاف ببینید با با ما همراه شوید تا با هم شیوه های تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی را آموزش ببینیم.

مراحل تمیز کردن وسایل چوبی

نخستین کار، معلوم کردن زمان مناسب برای تمیز کردن وسایل چوبی است. توصیه می شود مراحل تمیز کردن وسایل چوبی را لااقل دو یا سه ساعت پیش از استفاده دوباره از آنها آغاز کنید. به طور مثال شب ها وقتی قرار نیست برای مدت زمانی از مبل یا کمد چوبی استفاده شود، بهترین هنگام برای آغاز تمیز کاری وسایل چوبی است. این مسئله به این علت است که روغن جلا دهنده به طور کامل به خورد چوب رفته و از روی سطح پاک نشود.

 

برای برق انداختن و تمیز کردن وسایل چوبی گردگیری آن ها نخستین کار است. از یک پارچه بدون پرز یا ماهوت پاک کن استفاده گردیده و گرد و خاک نشسته بر روی سطهایی چوبی را پاک کنید. یادتان نرود که استفاده از پارچه های زبر سطح چوبی مورد نظر شما را خراش می دهد بنابراین آن ها را از یاد نبرید.

 

در مرحله ی بعدی تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی نوع چوب خود را معلوم کنید و برای تمیز کردن آن شیوه صحیح را بیابید مثلا چوب های گردو را هر روز دستمال نرم بکشید تا گرد و غبار نگیرند. چنانچه لکه های سفیدی روی چوب دیدید، با قدری خمیردندان آن ها را پاک کنید.

 

تمیز کردن وسایل چوبی, چگونه وسایل چوبی تمیز می‌شوند, نحوه ی برق انداختن وسایل چوبی

چگونه وسایل چوبی تمیز می‌شوند

 

شیوه های تمیز کردن چوب و از بین بردن لکه‌ روی چوب

– پاک کردن لکه روی چوب با استفاده از پاک‌کننده‌های طبیعی

– تمیزکردن لوازم چوبی سفید با استفاده از پاک‌کننده‌های شیمیایی

– واکس براق کننده چوب یا روغن براق کننده چوب

– روغن پارافین برای چوب

 

تمیز کردن وسایل چوبی, چگونه وسایل چوبی تمیز می‌شوند, نحوه ی برق انداختن وسایل چوبی

نحوه ی برق انداختن وسایل چوبی

 

مواد طبیعی که برای تمیز کردن وسایل چوبی می توان از آنها استفاده کرد:

– استفاده از روغن زیتون به همراه لیمو 

برای این منظور شما به مقدار برابر از هر دو ماده را با یکدیگر مخلوط کرده و بر روی سطح چوبی مورد نظر کشیده تا براقی و شفافیت به آن سطح برگردد.

 

– استفاده از الکل و روغن زیتون

اگر بر روی سطهای مبلمان و وسایل چوبیتان خط و خش به وجود آمده باشد شما می توانید با استفاده از روغن زیتون و الکل آنها را از بین ببرید و جلا دهید.

 

– استفاده از سفیده ی تخم مرغ 

تخم مرغ که سبب می شود چوب رطوب از دست داده ی خود را به دست آورد و مجددا براق و درخشنده شود .در این شیوه نخست سفیده ی تخم مرغ را به اندازه ی کافی هم بزنید آنگاه یک قاشق آمونیاک بیفزایید و ترکیب به دست آمده را مستقیما بر روی سطوح چوبی بکشید و بگذارید خشک شود آنگاه با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید.

 

– استفاده از روغن زیتون 

برای جلا بخشیدن به مبلمان چوبی تیره انتخاب روغن زیتون بهترین مورد می باشد. اول روغن زیتون را به سطح چوبی بکشید آنگاه از یک لایه گلیسیرین بر روی آن بمالید .گلیسیرین مثل یک لایه ی محافظ عمل می کند و سبب می گردد چوب براق شود.

 

تمیز کردن وسایل چوبی, چگونه وسایل چوبی تمیز می‌شوند, نحوه ی برق انداختن وسایل چوبی

برق انداختن وسایل چوبی

 

تمیز کردن لکه‌ها از وسایل چوبی

با اسفنج مرطوبی لکه‌ها و اثر انگشت‌ها را از روی وسایل چوبی پاک کنید. اسفنج را فشار دهید تا آب اضافی بیرون بریزد، زیرا درصورتیکه چوب خیس شود باد می‌کند یا لکه دار می‌گردد.

 

تمیز کردن کاغذهای چسبیده به وسایل چوبی

چنانچه کاغذی به وسایل چوبی منزل‌تان چسبیده و می‌خواهید آن را بکنید هیچ زمان از کارد، تیغ و … استفاده نکنید، چون که با این کار به لوازم چوبی ضرر می‌زنید. در این زمان ها می‌توانید از روغن‌های مایع کمک بگیرید. چند قطره روغن روی کاغذ بریزید و لحظه‌ای صبر کنید؛ آنگاه با پارچه‌ی نرمی آن را تمیز کنید و این کار را آنقدر تکرار کنید تا کاغذ کاملا از چوب کنده شود.

تمیز کردن و برق انداختن لوازم چوبی پولیش شده

برای تمیز کردن و برق انداختن وسایل چوبی پولیش شده از محلول‌های ویژه پولیش و پارافین استفاده کنید. پارافین خراش‌های چوب را می‌پوشاند و تنها کافی است سالی دو بار این کار را انجام دهید. همینطور، می‌توانید از پولیش‌هایی به شکل اسپری استفاده کنید، اما چون این اسپری‌ها دارای سیلیکون است سطح چوب را لغزنده می‌کنند و به شکل توده جمع می‌ گردند.

 

تمیز کردن وسایل چوبی, چگونه وسایل چوبی تمیز می‌شوند, نحوه ی برق انداختن وسایل چوبی

پاک کردن لکه‌ی روی چوب

نکات کلی برای مراقبت از وسایل چوبی در منزل

فراموش نکنید مبلمان چوبی احتیاج به حفظ و نگهداری برطبق محصولات و درمان ها و همینطور محافظت جایگزین دارد.

 

محافظت از چوب در برابر گرما و خورشید

آفتاب بسیار زیاد می تواند برای لوازم چوبی آسیب رسان باشد. امکان دارد سبب شوند رنگ خود را از دست بدهند و یا باعث حتی لکه دار کردن آنها شوند به همین علت است که باید پارچه ای یا چیزی را روی مبل چوبی تان بکشید تا از آن ها مراقبت کنید.

 

حفظ آب و هوای مناسب

لوازم چوبی معمولا نسبت به تغییرات آب و هوایی خیلی حساس هستند. ساختار آن امکان دارد ترک بخورد و یا تحت تاثیر خشکی یا رطوبت قرار بگیرد برای دوری از مشکلات باید دمای محیط ۲۳ درجه سانتی گراد و رطوبت ۴۲ ٪ را حفظ کنید.

 

خودداری از حرکات و جا به جایی ناگهانی

وقتی که جای اسباب و لوازم را عوض می کنید، مهم است حرکات ناگهانی به وجود نیاورید چون می توانند چوب را خراب یا صدمه بزند برای تکان دادن وسایل خانه، باید آن ها را از روی زمین بلند کنید.

 

گروه خدماتی و نظافتی همیار نیروی کاسپین در رشت ضمن ارائه پیشنهادات نظافتی به شما سروران گرامی با داشتن نیروهای مجرب و توانمند نظافتی و خدماتی اعم از خانم و آقا در خدمت شما عزیزان می باشد.

 

برخی دیگر از خدمات شرکت همیار نیروی کاسپین :
  • پرستار کودک
  • پرستاری سالمند
  • پرستاری از بیمار
  • اعزام سرایدار (نگهبان)
  • اعزام خدمتکار جهت نظافت منزل و ویلا
  • اعزام خدمتکار جهت نظافت راه پله ساختمان و آسانسور

 

تماس با ما:

۰۱۳-۳۳۵۲۴۲۸۷

۰۹۹۱۸۶۶۰۷۰۱

۰۹۹۱۸۶۶۰۷۰۲

۰۹۹۱۸۶۶۰۷۰۳

آدرس : رشت ، خیابان معلم ، علی آباد ، نبش کوچه بهادر ، ساختمان تکتم  طبقه سوم.

 

مطالب مرتبط

نظرات کاربران ۰